Blog geografů, kartografů, geoinformatiků a jim podobných

Kdy vystoupíme v Brně na novém nádraží?

2. 12. 2009 3:17
Rubrika: K přečtení

Přesun brněnského nádraží - nesprávný termín označující pouze jednu charakteristiku rozsáhlého projektu přestavby železniční sítě na území města Brna - snad každý kdo se v Brně aspoň občas pohybuje o tomto projektu slyšel. A spoustu toho o něm namluvili politici a ještě více aktivisté z občanských "rádoby ekologických" sdružení. Před posledními volbami do zastupitelstva se naposledy přesun nádraží, respektive projekt Europoint, stal vášně probouzejícím tématem v brněnské veřejnosti. Po té, co Rada města navzdory účasti Zelených v koalici po všelijakých mediálních kotrmelcích znovu potvrdila původní projekt, už Brňané nevěří politikům o nádraží ani slovo a většina jich nevěří, že někdy nějaké nádraží bude. Jaká je ale realita? V jaké fázi se projekt nachází teď a jaký je aktuální harmonogram?

1. část odstavného nádraží

Sestává z výstavby kolejiště pro odstavování vlaků a souvisejících přeložek, které jsou nutné pro další etapy. Součástí byla i již ukončená výstavba podjezdu kolejiště v ulici Sokolovská a výstavba moderní myčky vagónů, která na jižní Moravě citelně chyběla, a dalších provozních budov železnice. Výstavba této etapy spěje do finále.

Nyní v realiazaci     10/2007 - 5/2010

 

Modernizace průjezdu (traťový úsek Modřice - osobní nádraží - Maloměřice - Hády)

Vydání územního rozhodnutí začátek roku 2010
Zpracování dokumentace pro stavební povolení 01/2010
Vydání stavebního povolení 06/2010
Výběrové řízení na zhotovitele stavby 05/2010-08/2010
Zahájení realizace 08/2010

1. část osobního nádraží

Aktualizace přípravné dokumentace 03/2010
Zpracování projektu stavby 04/2010-01/2011
Vydání stavebního povolení 08/2011
Výběrové řízení na zhotovitele 05/2011-08/2011
Zahájení realizace 09/2011

Stavba městské infrastruktury

V roce 2009 pokračovaly nezbytné směny pozemků a byly započaty demolice objektů. V roce 2010 by se mělo snad už opravdu začít stavět, počkáme si na schválený rozpočet. Tato městská investice je zásadní pro příchod investorů, kteří zastaví území.

Výše uvedené části musí být hotové nejpozději do roku 2015 kvůli spolufinancování z Evropské unie.

 

2. část osobního a 2. část odstavného nádraží

Spočívá ve zvýšení počtu kolejí a nástupišť. Může být realizována později, v době, kdy už bude nové nádraží v plném provozu.

Zobrazeno 1610×

Komentáře

maf

zrovna dneska se mě někdo ptal, kdy že bude to nové nádraží... 2015? a teoreticky i dřív? tak to se už jenom párkrát vyspíme ;o)

Zobrazit 1 komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková